Zielone smoothie wytrawne – warzywne z chlorellą

Smoothie warzywne - wytrawne

Utarło się, że smoothie muszą być owocowe. Tymczasem w zdrowym żywieniu celem takiego koktajlu jest ,,przemycenie” kilku składników, których w inny sposób byśmy nie zjedli. Proponuję więc smoothie warzywne – wytrawne w smaku.

Składniki? Najogólniej mówiąc wszystko, co mamy zielonego pod ręką czyli w tym wypadku:

Wszystkie zielona warzywa można zmiksować na smoothie
  • ogórek zielony
  • ogórek kiszony (mały, i tak zdominuje smak)
  • kilka różyczek surowego brokuła
  • pół zielonej papryki
  • pół obranej cytryny
  • jeden suszony pomidor (brokuły lubią sąsiedztwo pomidorów, dlatego zawsze dodaję pomidory, choćby w takiej postaci)

I teraz to, co trzeba przemycić:

To co najważniejsze: maca, ashwaganda, kurkuma i przede wszystkim – chlorella
  • pół łyżeczki kurkumy
  • łyżeczka czubata zmielonego korzenia macy
  • łyżeczka chlorelli
  • pół łyżeczki ashwagandy
  • odrobina pieprzu

Żeby kurkuma zadziałała potrzebny jest tłuszcz:

  • łyżka lub dwie oliwy z oliwek lub
  • łyżka oleju lnianego lub
  • pół awokado (koktajl będzie bardziej kremowy)

Warto dodać także coś białkowego na przykład łyżkę nasion konopi, wtedy koktajl będzie bardzo pożywny i bardzo sycący. Można dodać łyżkę kwasu z ogórków (to naturalny probiotyk), ale i tak dodatek ogórka kiszonego zdominuje smak całości

Gotowe do miksowania

Całość pociętą w kawałki zalewamy szklanką dobrej wody i… do blendera.

Koktajl jest smaczny choć gęsty, a przez dodatek cytryny do tego bardzo orzeźwiający – smakuje jak sałatka warzywna na bazie ogórka i papryki. Ale… z sałatką warzywną nie zjedlibyśmy ani macy, ani ashwagandy, ani – tym bardziej – chlorelli, którą warto jeść, ale nie jest ona najsmaczniejsza. Chlorella to źródło witamin, minerałów,l białka i aminokwasów, jest jednym z najzdrowszych pokarmów na ziemi, działa antyrakowo i choćby z tego powodu warto ją jeść – lub ,,przemycać” w smakowitych połączeniach.

Koktajl jest gęsty, odżywczy i smakuje jak sałatka warzywna. Porcja chlorelli ,,wchodzi ”łatwo 🙂

Smak chlorelli lubi zdominować całą potrawę, ale z ogórkiem kiszonym nie ma szans. I dokładnie o to chodzi.

Jemy zbyt dużo cukrów – nawet w owocach nadmiar cukru nie jest zdrowy. Koktajl warzywny jest niskowęglowy, lekko białkowy i tłuszczowy, a przy tym ma taką porcję aminokwasów, minerałów i probiotyków, że można powiedzieć, że jest to prawdziwa szklanka pełna zdrowia. I – odchudzająca, sycąca kolacja.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *