,,Makaron” z cukinii z pieczarkami i oliwą z oliwek

Makaron z cukinii z pieczarkami

,,Makaron” z cukinii robi się dosłownie w 5 minut. Produkty użyte do przygotowania mają wyjątkowo mało węglowodanów, a przez dodatek oliwy otrzymujemy świetne danie tłuszczowe.

Danie nadaje się świetnie na lekką letnią ciepłą kolację.

Potrzebujemy:

Mała cukinia, trzy pieczarki i pół papryki – za chwilę będzie pyszna kolacja
  • jedną małą cukinię
  • pół papryki (u mnie jest zielona, ale może być każda inna)
  • dwie – trzy pieczarki
  • ulubione przyprawy
  • oliwę z oliwek – około 5 łyżek
  • ulubione ziarna do posypania
  • zioła

Cukinię myjemy dokładnie i obieramy. Obieraczką kroimy na wąziutkie wstążki. To będzie nasz makaron. Robimy to na początku, bo całe danie robi się piorunem i nie będzie potem czasu na krojenie.

Obieraczką kroimy cukinię na wąziutkie wstążki – to nasz ,,makaron”

Przygotowanie:

na patelni rozgrzewamy oliwę. Wrzucamy pokrojone w paski pieczarki i paprykę. Dodajemy ulubione przyprawy – pasuje do tego czosnek (ale ja nie lubię), za to lubię w dużych ilościach słodką i ostrą czerwoną paprykę, pieprz, sól i kurkumę – i właśnie te przyprawy dodałam. Podsmażamy przez dwie minuty pieczarki i paprykę.

Pieczarki i paprykę podsmażam na oliwie. Dodaję ulubione przyprawy

Gdy pieczarki będą takie, jak lubimy na patelnię wykładamy ,,makaron” z cukinii.

,,Makaron” blanszujemy 2 minuty

Smażymy, a w zasadzie blanszujemy cukinię przez około 2 minuty. I… to wszystko. Możemy przełożyć danie na talerz.

Danie świetnie smakuje posypane słonecznikiem, siemieniem lnianym, orzechami nerkowca lub włoskimi. Dobrze sprawdza się też dodatek bazylii lub innych ulubionych ziół.

Makaron z cukinii z pieczarkami

Papryka, cukinia i pieczarki zawierają niewiele węglowodanów – to podstawowe założenie dania tłuszczowego. Oliwa z oliwek jest doskonała do smażenia – ma wysoką temperaturę dymienia. Użycie ulubionych przypraw gwarantuje, że wyliżemy oliwę do ostatniej kropelki – i dokładnie o to chodzi. Oliwa jest jednym z najzdrowszych tłuszczów świata i warto używać ją do woli.

Kolacja jest bardzo sycąca, a przy tym zdrowa, dobrze skomponowana, a dodatek ziaren zapewnia też odrobinę białka.

Po prostu palce lizać.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *